FAQ


Opstart

2Kan jeg beholde mit nummer?
Ja, det kan du.
Når du bestiller et abonnement hos tjeep, skal du vælge ”Flyt nummer”. Her kan du selv vælge hvornår du ønsker at flytte dit nummer. Vær opmærksom på du tidligst kan flytte dit nummer efter 5-6 hverdage, så du er sikker på at have modtaget dit simkort når dit nummer bliver flyttet over til os. Du kan også vælge at flytte dit nummer, når din binding udløber hos dit nuværende selskab. For privatkunder er der oftest en opsigelsesperiode på 30 dage.
3Koster det noget at flytte mit nummer til tjeep?
Nej, det koster ikke noget.
Men husk hvis du stadig er inden for binding hos dit nuværende teleselskab, men stadig ønsker flytning af dit nummer til tjeep, betaler du abonnement hos dit gamle selskab i bindings/opsigelsesperioden.
4Skal jeg være i Danmark, når jeg vil aktivere mit SIM-kort?
Ja, det skal du.
For at aktivere dit SIM-kort skal du befinde dig i Danmark, da udlandstelefoni som udgangspunkt ikke er slået til. Det vil sige, at du ikke kan komme på noget netværk med mindre du befinder dig i Danmark.
5Hvornår modtager jeg mit SIM-kort?
Når du bestiller abonnement hos tjeep, vil du først modtage en ordrebekræftelse. Herefter sender vi dit simkort afsted, hvilket kan tage op til 7 hverdage. Du vil yderligere modtage en velkomstmail med login til mit-tjeep, samt generel information.

Alt efter om du flytter dit nummer med over til tjeep, eller opretter nyt, kan tidsrummet variere inden dit kort er aktivt.
6Binder jeg mig til en periode, når jeg vælger jeres abonnementer?
Ja, du vil binde dig til 6 måneder, når du vælger et abonnement fra tjeep.
7Skal jeg selv opsige mit gamle abonnement?
Nej, det klarer vi for dig. Vælger du at beholde dit nummer, når du bestiller et abonnement hos tjeep, tager vi kontakt til din nuværende udbyder, og klarer alt det tekniske.

8Hvornår er mit abonnement aktivt?
Hvis du er bundet for en periode i dit gamle selskab, kan vi først flytte dit nummer når din bindingsperiode er udløbet.

Efter din bestilling vil du modtage en SMS og en e-mail, hvor vi oplyser hvilken dato dit abonnement bliver aktivt.
9Hvordan skifter jeg pakke?
Hvis du ønsker at skifte abonnementspakke skal du kontakte kundeservice på 78 77 77 77 eller kundeservice@tjeep.dk.


Betaling og din regning

1Hvordan trækkes pengene fra min konto?
Hos tjeep har du en konto, som du kan tilgå på selvbetjeningmodulet "mit tjeep". Det er din tjeep konto, som du betaler dit abonnement og andre tjenester fra.
2Hvad sker der hvis min konto går i minus?
Hvis din kontos saldo kommer under 0 kr., og du ikke er tilmeldt automatisk optankning, vil du modtage en sms og en e-mail med en advarsel om, at din konto er løbet tør.
Vælger du ikke at genopfylde din tjeep konto, sker følgende:

  • På dag 2 vil der blive spærret for alle udgående kald, sms/mms og data. Du kan dog stadig ringe til tjeep’s kundeservice og 112.

  • Efter 5 dage, vil der både blive spærret for udgående, samt indgående opkald, SMS'er og MMS'er. Derudover vil dit abonnement blive spærret, og det vil koste dig 50 kr. at genåbne det.
  • 3Hvad er automatisk optankning?
    For at din tjeep konto aldrig løber tør, kan du tilmelde dig automatisk optankning. Så snart din saldo rammer 0 kr., vil din konto automatisk blive fyldt op med det beløb du selv har valgt i selvbetjeningen. Hermed kan du altid være sikker på, at der vil være nok penge til at kunne betale dit abonnement i starten af måneden.
    4Hvornår trækkes pengene fra min konto?
    Vi trækker pengene fra din tjeep konto den første hverdag i måneden.

    Første trækning vil være din abonnementspris - også selvom du har bestilt midt i en måned. Måneden efter vil beløbet blive reguleret, så du fremover følger kalendermåneden.
    5Hvilke betalingskort kan jeg bruge?
    Du kan betale med Visa/Dankort, Visa Electron, Maestro eller Mastercard. Når du betaler med et betalingskort, bliver du opkrævet et gebyr pr. betaling. Gebyrets størrelse afhænger af kortet og beløbet. Du kan se de forskellige gebyrer her.
    6Hvordan modtager jeg min regning?
    Din regning, samt forbrug, vil fremgå ved login på Mit tjeep. Dette kan både gøres via vores app eller vores hjemmeside.

    Hvis du har spørgsmål til din regning er du velkommen til at kontakte kundeservice på tlf: 78 77 77 77 eller på kundeservice@tjeep.dk.


    Opsigelse

    1Hvordan opsiger jeg mit abonnement?
    Ønsker du at opsige dit abonnement, skal du ringe på 78 77 77 77 og taste 4. Flytter du dit nummer til et andet teleselskab, mens du stadig er i din bindingsperiode, skal du være opmærksom på, at du vil modtage en samlet faktura for restbinding/opsigelse.
    2Hvor lang er opsigelsesperioden?
    Din opsigelsesperiode er altid 30 dage.
    3Hvordan får jeg udbetalt mit restbeløb på min tjeep konto?
    Når du har opsagt dit abonnement, og du stadig har penge til overs på din tjeep konto, vil vi refundere hele beløbet til din bankkonto, når din opsigelsesperiode er overstået.
    4Jeg har fortrudt min opsigelse - hvad gør jeg?
    Hvis du har fortrudt din opsigelse skal du ringe til kundeservice på 78 77 77 77.


    Forbrug

    1Kan jeg tilkøbe mere data/taletid og hvordan?
    Nej det kan du ikke.
    Når du har brugt alt dit data vil vi sætte en begrænsning på din hastighed, der hedder 64 Kbit/s.

    Taler du flere timer vil du betale pr. minut ud over din pakke. Her er prisen 49 øre pr. minut.
    Ønsker du mere data eller taletid, så kan du altid opgradere dit abonnement til en af vores større abonnementer.
    2Hvad er priserne på data/tale/sms når min pakke pakke er brugt op?
  • Tale: 49 øre pr minut
  • SMS: 15 øre pr sms
  • MMS: 1 kr pr mms
  • 3Hvad koster det i udlandet?
    Afhængigt af hvor du rejser hen i verden, og hvad du ønsker at bruge din telefon til svinger priserne. Du kan se de forskellige priser her. Vi sørger for at sende dig en SMS omkring priser og forbrug når du tager til udlandet.
    4Hvad sker der, hvis jeg har brugt al min data i pakken?
    Når du har brugt alle GB, der indgår i din pakke, vil din hastighed blive sat ned til 64 Kbit/s.
    5Bliver tale afregnet pr. minut eller pr. sekund?
    Hos tjeep afregnes alle opkald pr. påbegyndt sekund.


    Diverse spørgsmål

    1Er fri virkelig fri?
    Hos tjeep benytter vi en fair-use grænse for at beskytte os mod kommercielt misbrug. Det betyder, at du som almindelig forbruger ikke vil blive opkrævet ekstra hvis du overskrider denne grænse. Har vi mistanke om, at et af vores abonnementer bliver brugt til at drive forretning eller lignende, vil vi rette henvendelse. Men for den almindelige forbruger, som sender mange SMSér eller ringer meget har det ingen konsekvenser
    2Sælger i mine oplysninger?
    Nej det gør vi ikke! Hos tjeep ønsker vi at telefoni skal blive billigere, og på sigt helt gratis. En af måderne vi kan gøre dette på, er ved at tilbyde valgfri reklamefinancering af vores abonnementer. Når vi er klar med denne valgfri løsning er det nødvendigt at have tilladelse til at introducere reklamer fra trejdepart. Det er grunden til at reklamer er nævnt i vores handelsbetingelser. Vi sælger ikke dine oplysninger videre til andre virksomheder.
    3Hvilket netværk bruger vi?
    Tjeep benytter TT-netværket, hvilket garanteret dig en god dækning. Også data er sikret med dette netværk, da det er meget fintmasket, hvilket giver dig god forbindelse selv i store folkemængder.

    Få mere info omkring dækning.
    4Jeg har glemt mit kodeord til mit tjeep, hvad gør jeg?
    Har du glemt dit kodeord til ”Mit tjeep” skal du gå ind på ”Mit tjeep” og trykke på det link der hedder ”Glemt kodeord” – Du vil herefter modtage enten en sms eller e-mail med en ny midlertidig kode.
    5Hvordan bestiller jeg et nyt simkort?
    Hvis du ikke har modtaget simkortet fra os, ønsker at bestille et nyt eller har mistet det,, skal du kontakte kundeservice på telefon 78 77 77 77. Du kan også bestille et nyt simkort via ”Mit tjeep”. Et nyt SIM-kort koster 99 kr. som vil blive trukket via dit betalingskort.

    Du skal selvfølgelig ikke betale for et nyt simkort, såfremt du ikke har modtaget dit simkort ved oprettelse som ny kunde hos tjeep.
    6Mit simkort virker ikke?
    Der kan være flere årsager til du kan opleve problemer med at aktivere dit nye simkort, såsom:

  • Din mobil kan være simlåst til dit gamle teleselskab. Er du i tvivl kan du kontakte dem, og evt få dem til at låse din telefon op.
  • Tjek om dit simkort er sat korrekt i telefonen.
  • Tjek om du har tastet puk-koden korrekt ind.


  • Oplever du stadig problemer, er det altid en god idé at teste simkortet i en anden telefon. Forsøg derfor at sætte dit simkort i en anden telefon for at se om problemet følger med der.

    Virker det stadig ikke? Så er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice. Så skal vi nok gøre alt hvad vi kan, for at hjælpe dig i gang igen.
    7Jeg har glemt min PIN-kode?
    Hvis du har glemt din PIN-kode, skal du logge ind på mit.tjeep.dk og finde din PUK-kode under "Sim data".
    Når du har fundet din PUK-kode skal du taste din PIN-kode forkert 3 gange på din telefon.
    Din telefon vil nu bede dig om din PUK-kode. Når du har indtastet denne vil du nu have mulighed for at vælge en ny PIN-kode.
    8Kan jeg bruge min mobil i udlandet?
    Ja, du kan foretage opkald og SMS i udlandet. Du kan på nuværende tidspunkt ikke bruge dataroaming i udlandet - denne funktion bliver tilføjet marts 2017.
    Husk at du skal være tilmeldt automatisk optankning for at bruge din telefon i udlandet.
    9Hvad er nummeret til min telefonsvarer?
    Nummeret til din telefonsvarer er 97 77 96 97.
    10Kan jeg slå min telefonsvarer fra?
    Din telefonsvarer er som standard aktiveret. Ønsker du at slå den fra skal du kontakte vores kundeservice på kundeservice@tjeep.dk - skriv gerne "Telefonsvarer" i emnefeltet.
    11Min mobil kan ikke komme på internettet, hvad gør jeg?
    Hvis du oplever problemer med at komme på internettet på din mobil, kan dette skyldes indstillingerne for din mobil.

    Følg denne guide og tjek om alle indstillinger i din telefon er opsat korrekt.
    12Jeg kan ikke sende/modtage MMS, hvad gør jeg?
    Hvis du oplever problemer med at sende eller modtage MMS, kan dette skyldes indstillingerne for din mobil.

    Følg denne guide og tjek om alle indstillinger i din telefon er opsat korrekt.

    Vi har modtaget din besked og vores dejlige medarbejdere i kundeservice vil snarest give dig et kald :-)