OPSÆTNING

Når du har sat dit nye tjeep SIM-kort i din telefon er det vigtigt at du tjekker om indstillingerne er korrekte. Så undgår du irriterende problemer og kan nyde godt af dit nye abonnement fra dag 1.

Herunder vil du finde en guide til hvordan du skal opsætte din telefon, alt efter hvilken telefon du har. Kan du ikke finde en guide til din telefon? Så er vores kundeservice altid klar til at hjælpe dig i gang på kundeservice@tjeep.dk eller 78 77 77 77.

Opsætning af iPhone
Opsætning af Android

Opsætning af iPhone


Slå Wi-Fi fra

Hvis du har Wi-Fi slået til, så skal dette slås fra indtil du er færdig med opsætningen.

Opsætning af mobilnetværk

For at opsætte din telefon skal du inde i dine indstillinger slå dataroaming til, hvilket du gør ved at gå til Mobilnetværk > Indstillinger til data > Slå Dataroaming til.

Gå til indstillinger > Vælg mobilnetværk
iphone opsætning mobilnetværk

Vælg Indstillinger til data
iphone opsætning indstillinger til data

Hvis der ud for "Tale og data" står "2G" eller "3G" så tryk på denne.
iphone opsætning 4G

Alt efter din telefon vil der nu stå enten "4G" eller "LTE". Tryk på denne og gå tilbage til "Indstillinger til data".
iphone opsætning 4G

Slå dataroaming til > Gå til Mobildata netværk og følg opsætning til mobildata netværk
iphone opsætning dataroaming

Opsætning af mobildata netværk

Når du er inde i Mobildata netværk skal du starte med at nulstille indstillingerne. Herefter skal du udfylde "APN"-feltet alle steder det fremgår. Dette vil for de fleste være under "Mobildata", "LTE-indstilling", "MMS" og "Internetdeling".

Scroll ned i bunden og tryk Nulstil indstllinger
iphone opsætning nulstil

Under mobildata skal du nu ændre APN til: "data.tel42.com"
iphone opsætning mobildata

Under LTE-indstilling skal du nu ændre APN til: "data.tel42.com"
iphone opsætning mobildata

Under MMS skal du nu ændre APN til: "data.tel42.com" og MMSC til: "http://mms.tel42.com:8000"
iphone opsætning mms

Under Internetdeling skal du nu ændre APN til: "data.tel42.com"
iphone opsætning internetdeling

Afslut opsætningen

For at afslutte opsætningen skal du slukke og tænde din telefon. Du er nu færdig med opsætningen og du kan igen slå Wi-Fi til, hvis du ønsker det.
Husk at slå dataroaming fra, hvis du rejser til udlandet!

Hvis du oplever problemer med opsætningen, så bedes du venligst kontakte vores kundeservice på 78 77 77 77.

Opsætning af Android:


Slå Wi-Fi fra

Hvis du har Wi-Fi slået til, så skal dette slås fra indtil du er færdig med opsætningen.

Slå dataroaming til

Det første du skal gøre er at slå dataroaming til. Dette gør du ved at gå til Indstillinger > Mobile netværk > Slå dataroaming til.

Når du er i indstillinger, tryk da på mobile netværk
android opsætning mobile netværk

Slå dataroaming til og tryk på "Adgangspunktnavne". Følg herefter guiden "Opsætning af adgangspunktnavne" herunder.
android opsætning dataroaming


Opsætning af adgangspunktnavne

Når du har slået dataroaming til og gået videre til "adgangspunktnavne", skal du nu opsætte 2 Adgangspunktnavne.

Tryk på "Tilføj" i menuen
android opsætning tilføj adgangspunktnavn

Ændr navnet til: "tjeep" og APN til "data.tel42.com". Nu har du opsat det første adgangspunktnavn og kan gå tilbage til forrige menu.
android opsætning navn og APN

Tryk igen på "Tilføj" i menuen
android opsætning tilføj adgangspunktnavn

Ændr navnet til: "tjeep mms" og APN til "data.tel42.com".
android opsætning navn og APN

Ændr MMSC til: "http://mms.tel42.com:8000"
android opsætning MMSC

Ændr APN-type til "mms".
android opsætning APN-type

Gå tilbage til adgangspunktsnavne, hvor du nu vil se disse 2. Sørg for at "tjeep" er markeret.
android opsætning APN-type

Afslut opsætningen

For at afslutte opsætningen skal du slukke og tænde din telefon. Du er nu færdig med opsætningen og kan igen slå Wi-Fi til, hvis du ønsker det.
Husk at slå dataroaming fra, hvis du rejser til udlandet!

Hvis du oplever problemer med opsætningen, så bedes du venligst kontakte vores kundeservice på 78 77 77 77.