OPSÆTNING

Når du har sat dit nye tjeep SIM-kort i din telefon er det vigtigt at du tjekker om indstillingerne er korrekte. Så undgår du irriterende problemer og kan nyde godt af dit nye abonnement fra dag 1.

Herunder vil du finde en guide til hvordan du skal opsætte din telefon, alt efter hvilken telefon du har. Kan du ikke finde en guide til din telefon? Så er vores kundeservice altid klar til at hjælpe dig i gang på kundeservice@tjeep.dk eller 78 77 77 77.

Opsætning af iPhone
Opsætning af Android

Opsætning af iPhone


Slå Wi-Fi fra

Hvis du har Wi-Fi slået til, så skal dette slås fra indtil du er færdig med opsætningen.

Valg af netværk

Det første du skal gøre er at vælge "Tel42" eller "tjeep" som din operatør. Hvorvidt der står "Tel42" eller "tjeep" på din skærm kommer an på hvilken telefon du har. Du skifter operatør ved at gå til Indstillinger > Operatør > Vælg "Tel42" / "tjeep".

Vælg Operatør
iphone operatør opsætning

Slå automatisk fra - Vælg "Tel42" / "tjeep" (Det kan tage lidt tid før den kommer frem)
iphone operatør Tel42

Opsætning af mobilnetværk

Når du har valgt operatør skal du gå tilbage til Indstillinger. Herefter skal du ind og slå dataroaming til, hvilket du gør ved at gå til Mobilnetværk > Indstillinger til data > Slå Dataroaming til.

Gå tilbage til indstillinger > Vælg mobilnetværk
iphone opsætning mobilnetværk

Vælg Indstillinger til data
iphone opsætning indstillinger til data

Slå dataroaming til > Gå til Mobildata netværk og følg opsætning til mobildata netværk
iphone opsætning dataroaming

Opsætning af mobildata netværk

Når du er inde i Mobildata netværk skal du starte med at nulstille indstillinger. Herefter skal du ændre indstillingerne for Mobildata, MMS og Internetdeling.

Scroll ned i bunden og tryk Nulstil indstllinger
iphone opsætning nulstil

Under mobildata skal du nu ændre APN til: "data.tel42.com"
iphone opsætning mobildata

Under MMS skal du nu ændre APN til: "data.tel42.com" og MMSC til: "http://mms.tel42.com:8000"
iphone opsætning mms

Under Internetdeling skal du nu ændre APN til: "data.tel42.com"
iphone opsætning internetdeling

Afslut opsætningen

For at afslutte opsætningen skal du slukke og tænde din telefon. Du er nu færdig med opsætningen og du kan igen slå Wi-Fi til, hvis du ønsker det.
Husk at slå dataroaming fra, hvis du rejser til udlandet!

Hvis du oplever problemer med opsætningen, så bedes du venligst kontakte vores kundeservice på 78 77 77 77.

Opsætning af Android:


Slå Wi-Fi fra

Hvis du har Wi-Fi slået til, så skal dette slås fra indtil du er færdig med opsætningen.

Valg af netværk

Det første du skal gøre er at vælge "Tel42" eller "tjeep" som din operatør. Hvorvidt der står "Tel42" eller "tjeep" på din skærm kommer an på hvilken telefon du har. Du skifter operatør ved at gå til Mobile netværk > Netværksoperatører > Søg efter netværk > Vælg "Tel42" / "tjeep".

Når du er i indstillinger, tryk da på mobile netværk
android opsætning mobile netværk

Slå dataroaming til > Tryk på Netværksoperatører
android opsætning dataroaming

Tryk på søg efter netværk > Vælg "Tel42" / "tjeep" (Det kan tage lidt tid før den kommer frem). Når du har valgt netværk skal du gå tilbage til Mobile netværk og følg opsætning af adgangspunktnavne.
android opsætning tel42

Opsætning af adgangspunktnavne

Når du har valgt operatør skal du videre til Adgangspunktnavne, hvor du skal opsætte Navn, APN og MMSC.

Gå til Mobile netværk > Vælg Adgangspunktnavne
android opsætning adgangspunktnavne

Tryk på "Tilføj"
android opsætning tilføj adgangspunktnavn

Ændr navnet til: "tjeep" og APN til "data.tel42.com".
android opsætning navn og APN

Ændr MMSC til: "http://mms.tel42.com:8000"
android opsætning MMSC

Afslut opsætningen

For at afslutte opsætningen skal du slukke og tænde din telefon. Du er nu færdig med opsætningen og kan igen slå Wi-Fi til, hvis du ønsker det.
Husk at slå dataroaming fra, hvis du rejser til udlandet!

Hvis du oplever problemer med opsætningen, så bedes du venligst kontakte vores kundeservice på 78 77 77 77.